روشنگران

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

صدای درهم شکـستن لیبرالـــیسم (تحلیلی بر اعتراضات روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 106 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 12:00

امارت اسلامی افغانستان از درون / پاکسازی معتادان و گداها از سطح شهر، از آثار ۲۰ سال حاکمیت غلامان آمریکا و ناتوارائه دهنده: مهاجر یاسر/ ابومحمود کندزیبا آنکه برای سالها افغانستان مرکز کشت مواد مخدر شده بود با این وجود شما تنها تعدادانگشت شماری معتاد می دیدید که این تعداد هم در زمان حکومتهای سکولار نجیب و قبل از آن و حکومت احزاب به ظاهر جهادی به وجود امده بودند، با این وجود این تعداد اصلاً به چشم نمی آمدند؛ با روی کار آمدن امارت اسلامی در زمان عمر ثالت و ممنوع شدن کشت انواع مواد مخدر این تعداد نیز تقریبا از بین رفته گم شدند.با حمله ی آمریکا و ناتو و حاکمیت غلامان آن بر کشور انواع مفاسد اخلاقی و رفتاری در کشور شایع و رایج شد که معتاد شدن تدریجی مردم و عمومی طبقات مختلف و گسترش فقر در میان طبقات پائین و غیر دولتی از مفاسد این حاکمیت اجیر و مزدور بود؛ این وعده ی واقعی بود که این دشمنان به مردم دادند «گسترش فقر و امر به فحشاء و منکرات» چون : الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَاءِ ۖ(بقره/۲۶۸)امارت اسلامی در همان قدم نخست جهت برچیدن این معتادان و تداوی آنها و گم کردن فروشنده های مواد مخدر و برچیدن پدیده ی گداها در سطح شهرهای مختلف وارد عمل شد؛ به عنوان مثال امارت اسلامی کمپ فنیکس که توسط ارتش کفار سکولار آمریکا در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد را اینک به بزرگترین مرکز درمان معتادان به مواد مخدر در کابل تبدیل کرده است که می‌تواند هزار نفر را در خود جای دهد. در ابتدا، بعضی از معتادها یکی دو روز را در نظارت خانه به سر می بردند و شایع شده بود چون خیلی بی تابی می کردند گاه مورد لت و کوب هم قرار می گرفتند تا آرام بگیرند و بعد که امکانات ارسال آنها به مراکز تداوی و معالجه فر روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 122 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 12:00

باورتان می شود یک مولوی که در عمرش حتی یک روز هم کار نکرده با درآمد مولوی گری دارای چنین بارگاه مجللی در بلوچستان محروم باشد و آنوقت مدافع فقرا و محرومین و…. هم باشد؟ سخنان اولیه نماینده رهبر دارالاسلام ایران در جمع خطبا و روسای قبایل حنفی مذهب بلوچستانمحمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در دیدار با خطبا و روسای قبایل حنفی مذهب بلوچستان گفت : توفیق داریم که به اتفاق دوستان ماموریتی از سوی مقام معظم رهبری داشته و برای ابلاغ سلام ایشان به استان شما بیاییم.در جلسات مختلف مقام معظم رهبری ابراز علاقه و محبت به استان داشته و فرموده‌اند: “این ابراز علاقه من به سیستان و بلوچستان مبنای عقلانی دارد و یک جهت آن برای زمانی است که در استان بودم و ظرفیت‌های مختلفی از مردم در منطقه را کشف کردم و جهت دیکر آن نیز محرومیت‌های تاریخی استان بوده است” و در مجموع می‌توان گفت که ایشان احساس خوب و تعلق خاطر به این استان دارند.در ماجراهای اخیر استان، مقام معظم رهبری ناراحت و نگران شدند و دستور بررسی داشتند و پس از اینکه گزارش‌هایی خدمت ایشان رسید خواستار شدند تا جوانب مسئله مشخص و مستندات و دلایل کاملا مورد بررسی قرار گیرد.خواسته مقام معظم رهبری این بود تا بر اساس آنچه از واقعیت‌ها به دست می‌آید عمل شود که بررسی‌ها صورت گرفت و حاصل آن در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی و تصمیماتی اتخاذ گردید.تصمیمات اتخاذ شده ناظر به همان بررسی ها بود و در خصوص آنچه در زاهدان و برخی شهرهای دیگر اتفاق افتاد باید نگاه ما کمی جامع‌تر باشد.بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری افرادی که بی گناه مورد اصابت قرار گرفته‌اند از نگاه ایشان شهید و کسانی که بی‌گناه مجروح شده‌اند جانباز و در بنیاد شهید دارای پ روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 20:46

فرمان رهبر دارالاسلام امارت اسلامی افغانستان مبنی بر تطبیق حدود شرعی بر دزدان و قاتلین شدمولوی هبه الله رهبر دارالاسلام حکومت بدیل اضطراری اسلامی افغانستان در یک نشست با قاضیان گفت :ــ دوسیه های دزدان، اختطافچیان و فتنه گران را به گونه دقیق برسی نماید.ــ آن دوسیه ها که در آن تمام شرائط شرعی حد وقصاص تکمیل شده باشد، شما مکلف هستید که درآن حدود و قصاص را عملی نماید، زیرا این حکم شریعت و امر من می باشد که واجب است. + نوشته شده در دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ساعت 18:36 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 20:46

دعوت به اتحاد و همبستگی و پرهیز از گسستگی از مسایل مهم اسلام است و خداوند در قرآن کریم ما را دعوت به اتحاد و همبستگی نموده است. سید جمال الدین افغانی (1254-1341ه) بدون شک یکی از اولین و مهمترین منادیان وحدت اسلامی در قرون اخیر می باشد. او بود که ندای دوباره اتحاد را فریاد زد.وحدت اسلامی در اندیشه سید جمال الدین افغانی2- موانع وحدت اسلامی2-1. استبدادیکی از مهمترین راهکار ایجاد وحدت، شناسایی عوامل تفرقه است. از نظر سید حاکمان استبدادی و دست‌نشانده، متحجران و ظاهرگرایان، غربزدگان و عالمان درباری، تعصبهای نابجا، رذائل اخلاقی و فاصله از اسلام اصیل، از عوامل تفرقه مسلمانان به حساب ‌می‌آیند که شناسایی و طرد و نفی آنها، موجب اتحاد و همبستگی اسلامی را فراهم ‌می‌سازد.استاد مطهری دراین زمینه نوشته است : «بدون تردید سلسله جنبان نهضت های اصلاحی صد ساله ی اخیر، سید جمال الدین اسد آبادی معروف به افغانی است. سید جمال در نتیجه ی تحرک و پویایی، هم زمان و جهان خود را شناخت و هم به دردهای کشورهای اسلامی که داعیه ی علاج آنها را داشت دقیقا آشنا شد. سید جمال مهمترین و مزمن ترین درد جامعه ی اسلامی را استبداد داخلی و استعمار خارجی تشخیص داد و با این دو به شدت مبارزه کرد. آخر کار هم جان خود را در همین راه از دست داد».استاد در ادامه می نویسد: «او برای مبارزه با این دو عامل فلج کننده، آگاهی سیاسی و شرکت فعالانه ی مسلمانان را در سیاست واجب و لازم شمرد و برای تحصیل مجدد عظمت از دست رفته ی مسلمانان و به دست آوردن مقامی در جهان که شایسته ی آن هستند، بازگشت به اسلام نخستین و در حقیقت حلول مجدد روح اسلام واقعی را در کالبد نیمه مرده ی مسلمانان، فوری و حیاتی می دانست. بدعت زدایی و خرافه شویی را شرط آن بازگشت روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 20:46

امارت اسلامی افغانستان از درون (۴)/ چگونگی تعامل با تلویزیون و ماهواره و اینترنت و گوشی موبایلارائ دهنده : مهاجر یاسر/ ابومحمود کندزیامارت اسلامی افغانستان بر اساس قاعده ی فقهی که می گوید از هر وسیله و ابزاری که بتوان دو استفاده ی مفید و مضر از آن کرد ممنوع نمی شود با مساله ی اینترنت و گوشی و تلویزیون و ماهواره برخورد می کند.یعنی همچنانکه از انگور و چاقو و اسلحه و کامپیوتر و ماشین و غیره می توان هم استفاده ی مثبت کرد هم منفی به همین شکل از اینترنت و گوشی و تلویزیون و ماهواره هم می توان دو استفاده ی منفی یا مثبت کرد و حتی می توان گفت مدیریت تلویزیون و ماهواره در راستای استفاده ی مثبت و پاک کردن راههای منفی استفاده از آنها گاه بسیار ساده تر و آسانتر از مدیریت اینترنت و گوشی موبایل و کامپیوتر برای خانواده و اعضای جامعه است بخصوص زمانی که در امارت اسلامی افغانستان چیزی به نام فی.لتر اینترنت وجود ندارد.بر این اساس امارت اسلامی افغانستان تا کنون مردم را در استفاده یا عدم استفاده از این تکنولوژی ها مختار و آزاد گذاشته است و شما به راحتی می توانید در تمام شهرها مکانهایی جهت خرید و فروش و تعمیر و نصب پیدا کنید و یا بر بام بعضی از منازل دیشهای مختلف ماهوراه را ببینید. البته در مکانها و بلوکها و محلهایی که ماهواره ی آنها از طریق «کیبل» تهیه می شود خود امارت اسلامی بسیاری از شبکه ها را حذف کرده است.در کنار این، ما به منزل یکی از برادران مجاهد قدیمی که سابقه ی جهاد در وزیرستان پاکستان را نیز داشت و مدتی هم از مجاهدین حکیم الله محسود به شمار می رفت رفتیم و در مورد وجود تلویزیون در منزلش سوال کردم که بدون معطلی گفت: الحمد لله من در منزل تلویزیون ندارم .این دسته از عزیزان برداشت دیگری در م روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 74 تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت: 9:55

هنر برخورد با نظام جاهلی / هجرت به حبشه برای'>برای نجات جان بود یا جستجوی مکانی امن و مرکزی جدید برای صدور دعوتارائه دهنده : سید نور الدین بخاری ( از درسهای استاد هورامی ) این هدفی دیگر است که علاوه بر محفوظ ماندن سربازان دعوت و افراد آن در ورای هجرت به حبشه نهفته است و صاحب فی ضلال، سید قطب رحمه الله بدان اشاره کرده است :… رسول الله صلی الله علیه وسلم به دنبال مرکز دیگری غیر از مکه بود که این عقیده را حفظ و آزادی آن را تضمین کند و تصمیم گرفت آن را از فضای خشونت مکه نجات دهد تا هم در به دست آوردن آزادی دعوت و هم حمایت و حفاظت گرویدگان بدان از فشارها و فتنه های مکه رها شود … به نظر من این اولین سبب هجرت بود.ابتدا یثرب به عنوان پایگاه و مرکز جدید دعوت جهت مهاجرت انتخاب شد. اما مسیر حبشه جلو افتاد و بسیاری از مسلمانان سابق به حبشه هجرت کردند و اینکه گفته شود آنان فقط برای نجات نفس خود مهاجرت کرده اند هیچ استناد و قرینه ی قوی ندارد و اگر چنین بود مسلمانانی که از جهت موقعیت و توانایی و قوت بازو ضعیف بودند قبل از همه هجرت می کردند. در صورتی که مسأله عکس این است و بردگان مستضعف که بیشتر فشار و شکنجه و آزارها متوجه آنان بودند هجرت نکردند بلکه کسانی هجرت کردند که در مکه دارای طایفه و قبیله ی قوی بودند و تبار و قبیله ی آنها، آنان را از شکنجه و فتنه برحذر می داشت .اغلب مهاجران قریشی بودند، جعفر بن ابوطالب هجرت کرد در صورتی که پدر او و فرزندان بنی هاشم بخصوص از او و رسول الله صلی الله علیه وسلم حمایت می کردند. زبیر بن عوام، عبدالرحمن بن عوف، اوبسلمه مخزومی و عثمان بن عفان اموی … به حبشه هجرت کردند، همچنین زنانی از اشرافی ترین خانواده های مکه هجرت کردند که اصلاً دست شکنجه و آزار به آنها ن روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت: 9:55

سخنان نابجا و بی اساس مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی زاهدان در مورد زنان امارت اسلامی افغانستانارائ دهنده :سید نور الدین بخاریرحمت خدا بر کسی که تنها در مورد چیزی که می داند گپ بزند و زبان باز کند و در مورد چیزهایی که نمی داند سکوت کند چون در جاهلانه سخن گفتن هیچ خیری نیست. رسول الله صلى الله عليه وسلم می فرماید: «مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ والْيوْمِ الآخِر، فلْيقُلْ خيراً أَوْ لِيَصمُتْ، وَمَنْ كانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ والْيوم الآخِر، فَلْيُكْرِمْ جارَه، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّه وَالْيوْمِ الآخِر، فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَه»:هرکس به الله و روز قيامت ايمان دارد، باید يا سخن نيک بگويد يا ساکت باشد؛ و هرکس به الله و روز قيامت ايمان دارد، باید همسایه اش را گرامی دارد؛ و هرکس به الله و روز قيامت ايمان دارد، باید مهمانش را گرامی دارد.بر اساس این حدیث شریف باید بگویم که مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی خطیب مسجد مکی زاهدان سخنانی که در مورد ممنوع بودن تحصیل دختران در امارت اسلامی گفته بی اساس است و سخنان مولوی اسماعیل زهی در مورد رعایت نکردن حقوق زنان در امارت اسلامی دروغی آشکار است که تنها توسط رسانه های ماهواره ای و مجازی دشمنان نشر شده است که متاسفانه اینبار از زبان این مولوی هم شنیدیم!در مورد تحصیل دختران باید بگویم که در امارت اسلامی هیچ قانونی وجود ندارد که از تحصیل دختران جلوگیری کند و اگر در جاهایی دختران تا صنف ششم می توانند تحصیل کنند به دلیل نبود امکانات و حتی رعایت مسائل امنیتی است و گرنه در تمام ولایتها و ولسوالی های شمالی امارت اسلامی افغانستان چون کندوز و بدخشان و مزارشریف و … و حتی در ولایت هرات و بسیاری از ولایتهای دیگر دختران در تمام صنفها درس می خوانند و در ولایتهایی روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت: 9:55

سخنان ارزشمند ماموستا عبدالسلام کریمی معاون رئیس جمهور دارالاسلام ایران از میان اهل سنت در مورد وحدت اسلامیماموستا عبدالسلام کریمی در آیین گرامیداشت شهدای وحدت در مشهد گفت:در عصر معاصر باید دنبال عنصر مشترک بگردیم که هدایتگر به سوی سعادت باشد.مرگ بر دیکتاتور شعار امام(ره) و رهبری و شعار همه ما است و همه معتقد به این شعار هستیم. شعار حقی است که باطل از آن استخراج می‌شود.دشمن بنام اسلام و مذهب و مردم به جنگ اسلام و ایران آمده است. باید بصیرت داشت چون دین ما دین بصیرت است. نباید پیاده نظام دشمن در دل کشور اسلامی باشیم.آمریکا و اسراییل بیکار نمی‌نشیند و شبانه روز علیه ایران نقشه می‌کشند.ریشه، اصول، قرآن، قبله و کتاب یکی است، دشمن ما نیز مشترک است و به دنبال ایجاد تفرقه است. هر ندایی که از وحدت صحبت کند از رحمان و هر ندایی که از تفرقه و نزاع صحبت کند از شیطان است.اقوام و مذاهب رنگین کمان ایران اسلامی است، هر چه بیشتر کنار هم باشند این زیبایی قشنگتر است.استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار ما است، جمهوری یعنی خط کشی بین اقوام نداریم و اسلامی یعنی همه مذاهب اسلامی کنار هم هستند. همه امت واحد هستیم و شهروند درجه یک و دو نداریم، نزاع ما باعث ذلت و حقارت و وحدت باعث عزت و اقتدار است. + نوشته شده در شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ساعت 8:2 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 13:24

بازگشت به شوری و امت در فهم صحیح مساله ی تکثر در مقابل تفــــرق (۱)ارائه دهنده : سید نور الدن بخاریبسم الله الرحمن الرحیمبدیهی است که انسان ها به علت دوبعدی بودن با هم تفاوت دارند. این تفاوت باعث به وجود آمدن نظرات مختلف در انسان ها می شود. هیچ دو انسانی را نمی توان یافت که کاملا مانند هم فکر کنند حتی دوقلوها، زیرا عواملی چون ژنتیک و خصوصیات اکتسابی ناشی از خانواده، جامعه، رسانه ها و … (در یک کلمه «محیط») آن ها را متفاوت از هم بار می آورد.اگر مقیاس کلان یک جامعه را در نظر بگیریم، این تفاوت نظرات را می توان با عبارت «تکثر» نشان داد. حال سوال این جاست که آیا می توان با وجود تکثر در یک جامعه، آن جامعه دارای یک نظام واحد باشد؟ و یا قبل از پاسخ دادن به این سوال،باید پرسید که آیا یک جامعه نیاز به داشتن نظام واحدی دارد؟ برای پاسخ به این سوال نیاز به مقایسه جامعه با یک فرد است.یک فرد در عین داشتن اجزای «متکثر» دارای یک جهت گیری واحد است زیرا آن اجزا در عین تکثر طوری با هم هماهنگ هستند که این وحدت رویه را ایجاد می کنند و تکثر آن ها در نهایت منجر به یک تصمیم و حرکت «واحد» می شود که فرد را در آن جهت سوق می دهد و اگر این طور نمی بود درون فرد تفرق و تشنج به وجود می آمد و هر عضو به جای این که در جهت تکمیل عملکرد اعضای دیگر گام برمی داشت خلاف جهت آن ها فعالیت می کرد در این صورت هیچ جهت گیری و حرکت مثبتی برای آن فرد نمی توان متصور شد زیرا انرژی که اجزای مختلف فرد به کار می گرفتند به جای سازنده بودن، به هدر می رفت و ادامه حیات برای فرد امکان نداشت.افراد یک جامعه نیز همانند اعضای یک فرد هستند و باید همگی طوری فعالیت کنند که نهایتا جامعه در یک جهت «واحد» و مشخص حرکت کند. یعنی تکثر افراد باید روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 13:24

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان: گزارش ها در مورد مسایل حقوق بشری نباید به اساس شایعات باشدوزارت امور خارجه، گزارش‌ها، نشست‌ها و توضیحات اداره‌ها و اشخاص ناظر حقوق بشر در باره وضعیت بشری را غیر قانونی و غیر علمی خوانده و گفته است که امارت اسلامی افغانستان در گفتار و عمل، به حقوق اولیهٔ انسانی شهروندان متعهد است.وزارت امورخارجه امروز با نشر اعلامیه ‌یی گفته است: “امارت اسلامی افغانستان هر‌گونه تسهیلات لازم را برای بررسی بی‌طرفانه و دریافت حقایق توسط ادارات و اشخاص گماشته‌شده از سوی ملل متحد برای بررسی وضعیت حقوق بشری در افغانستان فراهم کرده است و تمامی ادارات امارت اسلامی به شمول بخش های امنیتی همکاری‌های لازم را با آنها انجام می‌دهند؛ پس نباید ادارات یادشده از این روحیهٔ مثبت استفادهٔ نادرست کنند.”در اعلامیه آمده است: ” با وجود این که روحیه و فضای مساعد همکاری مساعد است ، برخی افراد، برخلاف روش‌های قانونی و علمی حقیقت‌یابی، با اتکا به شایعات و منابع مجازی ،اخبار نادرست را نشر می کنند و از آن علیه نظام حاکم استفاده می‌کنند؛ اینها نه تنها اعتماد مردم نسبت به خود را از بین می‌برند، بلکه بی‌طرفی و اعتبار نهادهای مربوطهٔ خود را نیز زیر سوال می‌برند.”وزارت امور خارجه هم‌چنان از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواسته است که نباید به این گونه افراد اجازه دهند که با سوء استفاده از نام کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به عقده‌های شخصی و برنامه‌های سیاسی بپردازند و روحیهٔ همکاری مسوولان را در راستای فعالیت‌های بشردوستانه از بین برند.این وزارت گفته است: “امارت اسلامی افغانستان در گفتار و عمل، به حقوق اولیهٔ انسانی شهروندان در پرتو دین مبارك اسلام و ارزش‌های ملی متعهد است.”به گفتۀ روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 13:24

توصیه‌‌ی رهبر امارت اسلامی به مسوولان: «رفاقت، قرابت، منطقه‌پرستی و قوم‌پرستی» خودداری کنند و غیرمجرم را به جای مجرم بازداشت نکرده و…ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، امروز در تویترش با پخش خبرنامه‌ای نوشته که امیرالمومنین شیخ هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی با مسئولان معینیت استخبارات استراتژیک وزارت دفاع ملی و مسئولان قول‌اردوها، دیدار کرده ‌است.در خبرنامه آمده که رهبر امارت اسلامی به مسئولان توصیه کرده است تا از «رفاقت، قرابت، منطقه‌پرستی و قوم‌پرستی» خودداری کنند و غیرمجرم را به جای مجرم بازداشت نکرده و ناحق کسی را دست‌گیر نکنند. + نوشته شده در سه شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ساعت 22:2 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 101 تاريخ : پنجشنبه 5 آبان 1401 ساعت: 15:59

پاسخ به شبهات: به روز بودن قوانین شریعت الله و حاکمیت اسلامی یا…؟! (۱)ارائه دهنده : ابو عمر کندزییکی از آشنایان خارج نشین ما که در ایران کارمند تامین اجتماعی بود و بعد از اختلاس و دزدیدن اموال مردم تحت پوشش یکی از احزاب سکولار کوردی به آلمان پناهنده شده و در یک ساندویچی مشغول به کار است مطالبی را در یکی از گروههای عمومی برایم فرستاده بود که ضمن ارائه ی بخشی از مطالب این شخص (چون بسیار پراکنده صحبت کرده بود و تقریبا دو برگه یتمام میشد)، جوابیه ی خودم را نیز ارائه می دهم که معمولا پاسخ به بعضی از شبهات سکولاریستهاست .این شخص می گوید: ” من خودم را یک مسلمان می دانم اما حاکمیت خداوند یا حاکمیت کاهنان و ملایان تحت پوشش اسلام برای غارت و تاراج و جاهل کردن مردم؟ قرن ها عقب ماندگی و جنایت و حماقت تحت اسم اسلام و حاکمیت دینی بس نیست؟ واقعا جای تاسف است در قرن ۲۱ و دوران علم و فرهنگ و آزاد اندیشی هنوز عده ای جاهل فریب عده ای ملای سلفی (طرفدار پرتاب شدن به صدها سال قبل) را خورده اند. ان هم از ملتی که بدترین ضربه ها را از همین مزورین مذهبی خورده است. تا دیر نشده از این راه برگردید و نه خودتان و نه ملتتان را بازیچه دست عده ای کلاه بردار نکنید. راهی که فقط به حمام خونی منتهی می شود که خودتان را در آن غرق خواهید کرد…”من هم در پاسخ گفته ام:السلام علی من اتبع الهدیدوباره با اجازه ی برادران و خواهرانم دوست دارم در چند نکته جواب شما را بدهم :تمام نوشته ی شما مبین این است که شما یک سکولاریست هستید و از سکولاریسم و لیبرالیسمی که بر ان بنا شده است حمایت می کنید. این مهم نیست، مهم این است که می خواهید با تحمیل عقیده ی خودت بر دیگران قالب فکری خودت را هم بهتر از دیگران بدانی و هم اینکه نمی خواهی م روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 5 آبان 1401 ساعت: 15:59

امارت اسلامی افغانستان از درون (۱)ارائه دهنده: مهاجر یاسر/ ابومحمود کندزیمردمان خارج از افغانستان و بخصوص مردم ایران به دلیل شدت خبر رسانی و جنگ روانی کفار سکولار جهانی و منطقه ای و دارودسته ی منافقین محلی تصور دقیق و صحیحی از امارت اسلامی ندارند؛ در این سلسله مطالب میدانی سعی می شود امارت اسلامی را آنگونه که هست به خوانندگان محترم نشان دهیم. زمانی که به بخش خروجی شعبه پاسپورت مرز دوغارون (اسلام قلعه) امارت اسلامی وارد شدیم با منظره ی عجیبی برخورد کردیم . چند جوان بسیار خوش برخورد ساده با لباس محلی افغانستان که مسئول این کار بودند و خیال می کردی از بچه های مسجد خودمان هستند که برای این کار از مسجد به این محل منتقل شده اند.امکانات آنها نیز باز جای تعجب بود، دو مبل تک نفره که کاملا فرسوده و غیر قابل نشستن بودند که انگار از کنار خیابان برداشته اند و در اینجا قرار داده اند، اطاق استراحت آنها نیز چند پتوی فرسوده بیشتر نیست؛ داخل مرز اسلام قلعه نیز وضع مشابهی داشت و بیشتر به مناطق متروکه و مخروبه شبیه بود تا مکانی تجاری و گمرکی و امنیتی و….به هر حال به مقصد هرات سوار ماشینی شدیم که راننده در سمت راست بود و ما دو نفر در کنار دستش که در واقع حکم آینه را برایش داشتیم و به وی گزارش می دادیم که می تواند از ماشین جلویی سبققت بگیرد یا نه؛ و چهار نفر پشت سر ما، و در بخش صندوق و جعبه نیز چهار مسافر زده بود. وجود اینهمه مسافر به دلیل قیمت بالای بنزین و گازوئیل است که اگر این تعداد مسافر نزنند برایشان نمی صرفد؛ بسیاری از ماشینها نیز فرمان انها در سمت راست است و بسیاری دیگر در سمت چپ که مشکلات زیادی را به بار آورده است؛ البته با تعداد زیادی ماشین که فاقد پلاک هم هستند.زمانی که وارد هرات می روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 5 آبان 1401 ساعت: 15:59

الديمقراطية… دين أم سياسة؟!بقلم؛ اليمان بن عبد الله السلمان الحمد لله رب العالمين، الذي أرسل رسوله بالهدى ودين الحق ليظهره على الدين كله ولو كره المشركون، والصلاة والسلام على نبينا محمد وعلى آله وصحبه ومن دعا بدعوته وتمسك بسنته الى يوم الدين.وبعد…كثر الكلام والجدال حول الديمقراطية وأختلفت الآراء حولها…• بين من عدَّها لا تتناقض مع الدين ودعا الى تطبيقها، وأنها وسيلة حضارية لتحقيق مصالح الدعوة.• وقسماً آخر؛ عدها ديناً متناقضاً ومحاربا لدين الله تعالى، وأعلن كفره بها، وتبرأ منها، لأنه يعدها طاغوتاً جديداً.قال أبن تيمية رحمه الله: (الأسماء ثلاثة أنواع؛ نوع يعرف حده بالشرع كالصلاة، ونوع يعرف حده باللغة كالشمس والقمر، ونوع يعرف حده بالعرف…).ولما كان لفظ الديمقراطية لم يرد في الشرع، ولا هو مما تعرفه العرب من لغتها، فلا بد لمعرفة معناه وحقيقته من الرجوع الى عرف أهله الذين وضعوه.إن أصل لفظ الديمقراطية؛ يوناني، وهي دمجً واختصار لكلمتين “ديموس”، وتعني الشعب، و”كراتوس”، وتعني الحكم أو السلطة أوالتشريع، ومعنى هذا أن الترجمة الحرفية للديمقراطية هي “حكم الشعب”.كما يجب علينا معرفة كيف نشأت الديمقراطية وما هي الظروف التي كانت سبباً في ظهورها، وإن نشأة الديمقراطية وما صاحبها من أفكار؛ كانت كرد فعل للطغيان الذي مارسه الملوك ورجال الكنيسة على الناس بإسم الدين، فكفر الناس بهذا الدين الذي كان سبب شقائهم واستعبادهم وأتخذوه وراءهم ظهرياً، وكان أحد شعارات الثورة الفرنسية؛ “أشنقوا آخر ملك بأمعاء آخر قسيس”.فهي في أصل نشأتها تمردٌ على سلطان الله لتعطي السلطان كله للإنسان، ليضع نظام حياته وقوانينه بنفسه دون أي قيود، أي؛ أعطت حق التشريع للأنسان.فهذا يعني أن المألوه – المعبود المطاع – من جهة التشريع هو روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 1 آبان 1401 ساعت: 21:06

آینده از آن جنبش‌های اسلامی است چرا؟به قلم: شهيد (باذن الله) دكتر عبدالعزيز رنتيسيگسترش جنبش هاي اسلامي نيازي به استدلال ندارد ، افكار مخالف با تفكر اسلامي در كشورهاي عرب و مسلمان آشكارا در حال عقب نشيني در برابر تفكرات جنبش هاي اسلامي است . در راي گيريهاي اخير در كشورهاي مغرب ، پاكستان و بحرين جنبش هاي اسلامي پيروزي هاي بي نظيري به دست آورده اند . جالب است بدانيم اين پيروزي ها در زماني به دست مي آيد كه محدوديتهاي زيادي بر جنبش هاي اسلامي اعمال مي شود و اين جنبش ها از بسياري از حقوق كه گروههاي ديگر از آن بهره مندند برخوردار نيستند . گاهي اجازه تشكيل حزب ندارند و چنانچه اين اجازه به آنان داده شود، اجازه ندارند پايگاه تبليغاتي براي خود داشته باشند و پس از مدت كوتاهي كه از تاسيس اين حزب گذشت با صدور حكم انحلال حزب و يا دستگيري رهبر و يا اعدام سياسي (ترور) آن را از صحنه رقابت خارج مي كنند .ما هيچ وقت فشارهاي وارده به سازمانها و موسسات خيريه اسلامي را كه در فعاليتهاي اجتماعي ، آموزشي ، بهداشتي و يا فرهنگي و يا غيره مشاركت دارند ، فراموش نمي كنيم .همچنين تبليغات ظالمانه اي را كه به هدف ضربه زدن به جنبش هاي اسلامي و رهبران و فرماندهان اين جنبش ها صورت مي گيرد ، فراموش شدني نيست . اين حملات تبليغاتي عموما از سوي جريانهايي صورت مي گيرد كه رسانه ها و مراكز تصميم گيري را در دست دارند . اين جريان ها با در اختيار داشتن رسانه ها و مراكز آموزشي و موسسات مختلف و به علت نداشتن وجداني كه اين جريان ها را از كنترل حقد و حسد نسبت به اسلام و پرچمداران آن باز دارد ، حق و باطل را وارونه جلوه مي دهند و از اين كار خود هيچ ابايي ندارند . از جمله خطرات ديگري كه جنبش اسلامي با آن مواجه مي باشد اين است روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 1 آبان 1401 ساعت: 21:06

هنر برخورد با سیستم جاهلی / مشروعیت انتقام و دفاع فیزیکی از خود و دیگران در صورت توانایی و پذیرش عواقب آنارائه دهنده : سید نور الدین بخاری ( از درسهای استاد هورامی ) چنانچه دشمن هدف اذیت و آزار مسلمان را داشته باشد و مسلمان بتواند با او برخورد کند به ویژه اگر اذیت و آزار جسمی باشد دفاع از خود در این مرحله نیز اشکال ندارد.در سرگذشت نماز خواندن در درّه ها از سعد بن ابی وقاص روایت شده است :«… زمانی که سعد بن ابی وقاص همراه برخی از یاران رسول الله صلی الله علیه وسلم برای نماز خواندن به درّه ای از درّه های مکه پناه برده بودند در حال نماز خواندن دسته ای از مشرکان (سکولار ) بر آنان وارد شدند و نسبت به نماز آنها اظهار ناخرسندی و ریشخند نمودند. مسلمانان با آنان درگیر شدند تا حدی که سعد ابن وقاص استخوان شتر را بر سر یکی از آنها کوبید و سر او را شکست و این اولین خونی بود که در اسلام ریخته شد».[۱]داستان عثمان بن مظعون هم بر تأیید این برخورد دلالت می کند. او زمانی که از حبشه بازگشت به ناچار در جوار ولید بن مغیره پناهنده شد، اما دیری نگذشت که پناهندگی او را باطل کرده و به خدا پناه برد و اشعار لبید را رد کرد. در نتیجه مردم بر سر او ریختند او نیز با مردم جنگید و به زد و خورد پرداخت تا حدی که صورتش کبوده شده بود.[۲]بنابر آنچه که در ضمن داستان اسلام آوردن عمر بن خطاب نقل شده است می توان بر این مسأله بیشتر تأکید کنم، او زمانی که به اسلام گروید، در مقابل ریشخند کافران توان تحمل نداشت و با آنان به زد و خورد پرداخت و تا غروب آفتاب با آنان درگیر بود.[۳]اما این مسأله مطلق نیست و کسی می تواند در این مرحله چنین برخوردی کند که یا توانایی فیزیکی مبارزه را داشته و یا اینکه ، با آنکه می داند که تنهاست روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 1 آبان 1401 ساعت: 21:06